Categories:

Lista alimentelor pe care trebuie sa le eviti

Am observat ca, in mediul online, exista o cantitate foarte mare de informatii eronate. Unele exista datorita informarii slabe a autorului articolului si altele exista cu scopul de a dezinforma cititorul astfel incat autorul articolului sa poata comercializa diverse produse.

Acest lucru este valabil si in cazul alimentatiei si dupa ce stai o zi pe web esti mai confuz decat la inceputul zilei. Pentru a va ajuta sa alegeti alimentele sanatoase vom face o lista cu alimentele nesanatoase si motivele pentru care sunt considerate daunatoare.

  • Painea alba si produsele din faina alba (rafinata)

Prin definitie, painea alba si faina rafinata sunt daunatoare pentru ca acestea au fost golite de toate fibrele, vitaminele, mineralele si alti nutrienti importanti. Astfel produsele din faina alba nu sunt recomandate in alimentatie si pot fi inlocuite cu produse din cereale integrale.

  • Semipreparate congelate

Aceste alimente sunt, in general, pline de conservanti, uleiuri hidrogenate, sare si multi alti aditivi alimentari. Trebuie sa tineti cont ca aceste alimente sunt semipreparate si deja si-au pierdut mare parte din elementele benefice.

  • Orezul alb

Ca si painea alba, orezul alb a fost golit de mare parte din substantele valoroase si are o concentratie ridicata de glucide. Acest tip de produse rafinate se absorb diferit fata de cele integrale si provoaca o crestere brusca a glicemiei. Incercati sa folositi orezul brun.

  • Floricele facute la microunde

Acestea sunt favoritele cinefililor, dar si printre cele mai daunatoare ‘alimente’. Aproape toate componentele floricelelor facute in acest mod sunt toxice: arome, sare, coloranti, conservanti. Sunt foarte periculoase pentru plamani pentru ca mai contin si o substanta numita diacetil. Alegeti floricelele clasice, facute in casa.

  • Mezeluri

Nu cred ca exista multa lume care sa nu stie ca mezelurile sunt foarte daunatoare, dar trebuie totusi sa mentionez ca acestea sunt pline de nitriti, nitrati, coloranti si multe alte substante. In plus, multe mezeluri sunt de o calitate indoielnica si carnea este de negasit in compozitia lor.
Incercati sa gasiti produse din carne de la micii producatori sau cumparati carne macra si preparati-o acasa.

  • Batoanele proteice si margarina

Le-am incadrat intr-o singura categorie pentru ca au acelasi nivel de procesare si toxicitate. Produsul final rezultat in urma procesarii ingredientelor este aproape lipsit de nutrienti si de aceea se mai adauga in amestec vitamine si minerale obtinute sintetic.

Margarina nu are absolut nimic nutritiv in ea. Trebuie sa va ganditi ca este facuta doar din ulei, apa, multi, multi aditivi si uneori, ca sa para sanatoasa, producatorii adauga vitamine si minerale sintetice si omega 3. Totusi se pot gasi si batoane energetice ce nu sunt daunatoare, dar destul de greu si de costisitor. Nu exista marca de margarina care sa fie considerata sanatoasa.

  • Produsele dietetice, light

Aproape toate aceste produse inlocuiesc grasimea eliminata sau zaharul cu alte substante mai mult sau mai putin daunatoare. In cazul zaharului se folosesc indulcitori ca aspartam, sorbitol etc. Pentru ca structura alimentului respectiv a fost alterata, uneori, este nevoie si de arome suplimentare care sa inlocuiasca elementele scoase. Evitati aceste alimente si incercati sa consumati produse ce sunt cat mai aproape de forma normala.

Cred ca cele mentionate mai sus va pot ajuta/determina sa evitati pe cat posibil aceste alimente si sa incercati sa aveti o alimentatie echilibrata si sanatoasa.